Логотип Ekonomist
  • Экономика
    • Макроэкономика
    • Тұрақты даму
    • Гендерлік экономика
    • Еңбек
    • Теңсіздік
    • Кедейлік
    • Архив
  • Қаржы
    • Қаржы
    • Инвестициялар
    • Инфляция
    • Кірістер
    • ESG
    • Мемлекеттік қарыз
  • Бизнес
    • Адами капитал
    • Ауыл шаруашылығы
    • COVID-19
  • Технология
    • Технологиялар
    • Цифрлық экономика
    • Жасанды интеллект
  • Сарапшы
  • Серіктес
  • Жоба
    • Жоба жайлы
    • БАҚ біз туралы
    • АЭФ-2019
    • Контактілер
  • ru RU
  • kz KZ
Нәтиже табылмады
Барлық нәтижелерді көру
  • Экономика
    • Макроэкономика
    • Тұрақты даму
    • Гендерлік экономика
    • Еңбек
    • Теңсіздік
    • Кедейлік
    • Архив
  • Қаржы
    • Қаржы
    • Инвестициялар
    • Инфляция
    • Кірістер
    • ESG
    • Мемлекеттік қарыз
  • Бизнес
    • Адами капитал
    • Ауыл шаруашылығы
    • COVID-19
  • Технология
    • Технологиялар
    • Цифрлық экономика
    • Жасанды интеллект
  • Сарапшы
  • Серіктес
  • Жоба
    • Жоба жайлы
    • БАҚ біз туралы
    • АЭФ-2019
    • Контактілер
Нәтиже табылмады
Барлық нәтижелерді көру
Логотип Ekonomist
Нәтиже табылмады
Барлық нәтижелерді көру
Басты бет Адами капитал

Денсаулық сақтау саласындағы ұлттық оператор: жүйе болуы маңызды

Марат Мамаев Марат Мамаев
14.02.2021
Нацоператор здравоохранения: баланс, а не балласт

Биыл ҚР Денсаулық сақтау министрлігі осы саладағы ең негізгі құжат – ҚР Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы кодекске өзгертулер мен толықтырулар енгізіп, маңызды жұмыс атқармақ. Жобаны жасаушылар денсаулық сақтау жүйесіндегі жаңа ойыншы – ұлттық операторды енгізіп отыр. Бұл шешімнің назар аударатын тұстары бар.

Реттеуші ұсынып отырған ұлттық оператор акционерлік қоғам түрінде қызмет етеді. Жаңа ұйым ғылыми-практикалық мәселелерді шешіп, зерттеумен, соның ішінде консалтинг қызметімен айналысып қана қоймай, медициналық көмек көрсету және денсаулық сақтау саласындағы инвестициялық жобаларды жүргізу міндетін де атқармақ.

Денсаулық сақтау жүйесіндегі ойыншылардың функционалдық картасының өзгеруі медициналық қызмет нарығына, денсаулық сақтау саласына қатысы бар консалтинг және зерттеу қызметіне әсер етпей қоймайды.

Саясат. Ұлттық оператор денсаулық сақтау саласындағы саясатты қалыптастыруға ықпал етеді, атап айтқанда, мемлекеттік бағдарламаларды жасауға және жүзеге асыруға қатысады.

Технология. Жаңа құрылым медицина ұйымдары мен медицина саласындағы жоғары оқу орындарында инновациялық медициналық технологияларды сынақтан өткізу, енгізу және орындау арқылы саланың технологиялық дамуына ықпал етеді.

Ойын ережесі. Ұлттық оператор дәрі-дәрмек пен медициналық бұйымдарға клиникаға дейінгі (клиникалық емес) және клиникалық зерттеу жүргізеді. Денсаулық сақтау ұйымдарында стандарттарды жасау мен енгізуге қатыстыру арқылы қатысушылардың өзара іс-әрекет ережесін анықтайды. Сонымен бірге, консалтингтік электрондық қызметті атқару мүмкіндігіне ие болады.

Басқару. Ұйым инвестициялық жобаларды және мемлекеттік пен жеке меншік әріптестік аясындағы жобаларды жүзеге асырмақ. Дегенмен тек жобаларға техникалық қолдау көрсетумен шектелуі мүмкін.

Соңғы он жылда Қазақстанның денсаулық сақтау жүйесі бірқатар ауқымды реформаны бастан өткерді. Жобаны жасаушылар ұлттық операторға байланысты туындайтын қауіптің алдын алу үшін жүйелі шаралар қарастырған болар. Дегенмен, солардың бірқатарына тоқталсақ.

 

Ұлттық оператордың қызметін реттеу

Бірыңғай ұлттық денсаулық сақтау жүйесін құру идеясын жүзеге асырудағы ең негізгі жетістік – денсаулық сақтау саласындағы мемлекеттік басқару моделін қайта құру. Қазіргі үлгі кеңестік кезеңдегі денсаулық сақтау саласын басқару үлгісінің жалғасы. Маңызды жүйелі жетістік ретінде қарым-қатынастың функционалдық үлгісін айтуға болады, мұнда медицина қызметін сатып алушы мен ұсынушы бар. Олардың арасында медицина қызметіне белгіленген бірыңғай мемлекеттік тариф бойынша сатып алу жүйесі жұмыс істейді. Бұл нарықтық қатынастың қызмет ету жүйесіне негіз болды.

Міндеттерді осылай бөлу соңғы жылдары денсаулық сақтау саласында сапаны көтеру (медициналық қызмет көрсетудің жеке түпкі нәтижесін жеткізушілер төлейтін төлемге байланыстыру, қор мен жеткізушілер арасындағы келісімшарт негізіндегі қарым-қатынас) және медицина қызметтерінің қолжетімді болуына қол жеткізу бастамасын жүзеге асыруға мүмкіндік беріп отырғанын атап өткен жөн, бұл жеткізушілер арасындағы өзара бәсекенің арқасында болып отыр.

Ұлттық операторға бірнеше өзара әрекеттесуші міндет беру нарықтың басқа қатысушыларымен бәсекеде жасанды артықшылық қалыптастырады.

Ұлттық оператордың қызмет моделіне келсек, ол: (а) саясатты қалыптастыруға белсенді қатысушы, (b) жүйелі клиникалық зерттеуші, (c) нарықтағы барлық қатысушының тәртібін реттеуші, (d) медицина технологиясының қоймасы, (і) қаржы институты.

Ұлттық оператор қызметін жүйелеу мүдде қақтығысына орай жекелеген бағыттардың тиімді жұмыс істеуіне кедергі келтіретін болса, мұның кері жағы болуы да мүмкін. Мақсаттың көптігі менеджерлерді бағыттан тайдырып, нәтижесінде бір мақсатқа қол жеткізу үшін екіншісін құрбан етуге тура келуі мүмкін.

 

Бәсеке: ұлттық оператордың нарыққа әсері қандай болмақ?

Қазіргі таңда ҚР медициналық қызмет нарығында 2000-нан астам ұйым жұмыс істейді, олар халыққа амбулаториялық емханалық қызмет және Медициналық әлеуметтік сақтандыру қорымен (МӘМҚ) келісімшарт шеңберінде ауруханада емдеу қызметін де көрсетеді. 2019 жылы көрсетілген медицина ұйымдарында МӘМҚ бойынша төлем көлемі 1 трлн теңгеден асты, соның ішінде амбулаториялық қызмет көрсетуге 300 млрд теңгеден астам қаржы қарастырылса, емханалар деңгейінде дәрі-дәрмекпен қамтамасыз етуге 80 млрд теңге, ал ауруханада қызмет көрсетуге 400 млрд теңге бөлінген.

Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (МӘМС) шеңберінде медициналық қызмет көрсетуге төлем басталуы жалпы ақша сомасын 51%-ға дейін арттырады деп жоспарланған. Бұл халықтың медициналық қызметке қолжетімділік деңгейін арттырады.

Медицина ұйымдары тұрғындарға 416 түрлі жоғары технологиялы және қымбат медициналық қызмет көрсетеді. Ұлттық оператор медициналық қызметтің барлық түрін көрсетеді, сонымен бірге жаңа технологияларды сынақтап өткізіп, енгізумен айналысады.

Бұл үшін медицина ұйымы материалдық-техникалық жағынан тиісті деңгейде жабдықталған болуы тиіс. Қолданыстағы инфрақұрылымдық қуатты қайта қарастыру керек немесе жаңадан енгізуге тура келеді. Бұл айтарлықтай қаржыны қажет етеді. Қай нұсқаны таңдаса да, инвестиция қажет болады, өйткені ұлттық оператор озық ғылыми база қалыптастыруды мақсат етіп отыр. Қаржы көзіне қатысты кодексте нақты ештеңе жазылмаған.

Ұлттық оператор медициналық қызмет көрсетуге ниетті, яғни бәсеке нарығындағы жаңа ойыншы болмақ. Жалпы алғанда, бұл тұрғындардың медицина қызметін қолжетімді пайдалануына жол ашады. Қазірдің өзінде ұлттық және республикалық медицина орталықтары мен институттары осы бағытта жұмыс істеп жатқанын атап айтқан жөн. Алайда, ұлттық және республикалық орталықтар мен институттар Алматы мен Нұр-Сұлтанда орналасқан, аймақтарға олар әлі жете қойған жоқ.

2020 жылы жоғары технологиялы медицина қызметіне бөлінетін қаржы көлемін 81%-ға (23 миллиардтан 41 миллиардқа дейін), ал стационарлық қызметке бөлінетін қаржыны 31%-ға (72 миллиардтан 95 миллиардқа дейін) арттыру жоспарланып отыр. Қызмет көрсетушілер тұрғындарға барынша медициналық қызмет көрсетуге дайын, алайда оның ақысын МӘМҚ төлейді, ал оның бюджеті шектеулі. Шығынның артуы медицина қызметінің барлық түрінің артуына алып келеді, соның ішінде жоғары технологиялы қызметтерге сұраныс артады. Жетекші орталықтарда маман және технология тұрғысынан потенциал артады.

Ұлттық оператор қомақты қаржы құюмен қатар, медициналық қызмет көрсетуге де қаржы көлемін арттыру бойынша бәсекеге түседі. Медициналық қызметтің қазіргі тариф мөлшері ұлттық операторды қаржыландыруға қажетті жылдық қаржы мөлшерін арттыруға ықпал етеді. Бұл нарықта бар ойыншыларға белгілі бір қысым көрсетуге алып келеді.

Тегтер: денсаулық сақтауМіндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (МӘМС)
Алдыңғы жазба

Ақылға келу: білім беру саласындағы соңғы зерттеу нәтижелері неліктен маңызды?

Келесі жазба

Жеңілдетілген экономика «қақпанындағы» Қазақстан

Марат Мамаев

Марат Мамаев

Эксперт по экономике здравоохранения

Статьи по теме

критическое меньшинство

Шағын қоғамдастықтың ықпалы

12.05.2021
Жария риторика: денсаулық сақтау саласына құралдар қажет

Жария риторика: денсаулық сақтау саласына құралдар қажет

03.03.2021
Айман Жусупова - NEET ұрпақ: мемлекеттік бағдарламалар жастар арасындағы жұмыссыздықты жоя ала ма?

NEET ұрпақ: мемлекеттік бағдарламалар жастар арасындағы жұмыссыздықты жоя ала ма?

09.05.2021
Они учились при COVID-19 спасет ли школьников дистанционка

COVID-19 кезінде оқығандар: қашықтан оқу жеткілікті ме?

17.01.2021
CANF: Орталық Азиядағы алғашқы Нобель симпозиумы

CANF: тіркелу ашылды

17.01.2021
CANF: Орталық Азиядағы алғашқы Нобель симпозиумы

CANF: Орталық Азиядағы алғашқы Нобель симпозиумы

17.01.2021
Көбірек жүктеу

Популярное за месяц

Что такое государственный долг и как он появляется?

Мемлекеттік қарыз қалай пайда болады?

14.02.2021
АПК-2020: борьба за субсидии и результат

Агроөнеркәсіп кешені-2020: субсидия мен нәтиже бәйгесі

08.04.2021
Саяси транзит кезеңінде экономикаға төнетін қауіп-қатер

Саяси транзит кезеңінде экономикаға төнетін қауіп-қатер

03.03.2021
Распространение услуг по уходу за детьми на работников неформальной экономики: уроки политики, извлеченные из опыта стран

Бейресми экономика қызметкерлері арасында бала күтімі қызметінің таралуы: талай елдің тәжірибесінен алынған саясат сабақтары

22.11.2021
Новый глобальный экономический консенсус

Жаңа ғаламдық экономикалық консенсус

19.11.2021
Новые глобальные правила для более справедливого продовольственного будущего

Азық-түлік саласындағы жаңа ғаламдық ережелер

29.08.2021

Свежие новости

Распространение услуг по уходу за детьми на работников неформальной экономики: уроки политики, извлеченные из опыта стран

Бейресми экономика қызметкерлері арасында бала күтімі қызметінің таралуы: талай елдің тәжірибесінен алынған саясат сабақтары

22.11.2021
Новый глобальный экономический консенсус

Жаңа ғаламдық экономикалық консенсус

19.11.2021
Новые глобальные правила для более справедливого продовольственного будущего

Азық-түлік саласындағы жаңа ғаламдық ережелер

29.08.2021
Топ 3 барьера развития женского предпринимательства

Әйелдер кәсіпкерлігін дамытудың басты 3 кедергісі

10.08.2021
Instagram Telegram Youtube
Ekonomist

Подпишитесь на рассылку

Политика сайта

При работе с материалами сайта разрешено использование текста с обязательной гиперссылкой на источник. Редакция сайта не всегда разделяет мнения авторов статей.

© 2024 Ekonomist - только важное| Все права защищены.

  • ru RU
  • kz KZ
Нәтиже табылмады
Барлық нәтижелерді көру
  • Экономика
    • Макроэкономика
    • Тұрақты даму
    • Гендерлік экономика
    • Еңбек
    • Теңсіздік
    • Кедейлік
    • Архив
  • Қаржы
    • Қаржы
    • Инвестициялар
    • Инфляция
    • Кірістер
    • ESG
    • Мемлекеттік қарыз
  • Бизнес
    • Адами капитал
    • Ауыл шаруашылығы
    • COVID-19
  • Технология
    • Технологиялар
    • Цифрлық экономика
    • Жасанды интеллект
  • Сарапшы
  • Серіктес
  • Жоба
    • Жоба жайлы
    • БАҚ біз туралы
    • АЭФ-2019
    • Контактілер

© 2024 Ekonomist - только важное| Все права защищены.